Aplikaci PLZNITO už využily tisíce lidí. Nejvíc je trápí černé skládky a odpadky

Přes dva a půl tisíce hlášení o závadách ve veřejném prostoru už přijala Správa informačních technologií města Plzně prostřednictvím aplikace PLZNITO. Služba, kterou město Plzeň spustilo v dubnu 2015, slouží k upozornění na závady či poškození veřejného majetku města. Lidé prostřednictvím této unikátní aplikace tak mohou nahlásit například nefunkční osvětlení, nepořádek v ulicích, poničené dopravní značení i zastávky městské hromadné dopravy, poškozené lavičky, zábradlí, dětská hřiště a další.

muži zakládali skládku, zdroj - MPPlzeňFoto: Ilustrační – černá skládka, zdroj: MP Plzeň

„Aplikace je jedním ze způsobů, jak nám občané mohou sdělit, že se jim něco nelíbí, výrazně nám s nimi usnadňuje komunikaci. Díky tomu můžeme pružněji reagovat, rychleji věci řešit. Ukazuje se, že lidem není prostředí kolem nich lhostejné,“  sdělil k využití aplikace primátor města Martin Zrzavecký.

Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře je zaslání podnětu radnici velmi jednoduché.

„Požadavek lidé mohou zaslat pomocí mobilního telefonu, do něhož si zdarma stáhnou aplikaci Plzeň – občan. Staženu už ji má v telefonu 3500 uživatelů, z toho aktivních zařízení je asi 900. Člověk vidí závadu, vezme telefon, nebo použije formulář na webových stránkách, vybere kategorii, přidá polohu, připíše komentář k problému, může připojit fotku a odešle,“  přiblížil Pavel Šindelář.

Ze statistik vyplývá, že nejvíce Plzeňané a turisté upozorňují na černé skládky a odpadky v ulicích, trápí je také poškozené nebo chybějící dopravní značení a velkou pozornost věnují i úpravě chodníků a cyklostezek.

Charakter podnětů a hlášení pak vyplývá také z ročního období. V létě lidé řeší úpravu travnatých ploch a zeleně nebo upozorňují například na střepy a jiný nepořádek na cyklostezkách. Naproti tomu s příchodem zimy se pak množí požadavky týkající se nefunkčního pouličního osvětlení.

Zaslanými požadavky se zabývá speciální kontaktní centrum. Jeho pracovníci hlášení okamžitě zpracují, ověří, případně doplní potřebné informace a předají příslušným složkám. V drtivé většině případů se podaří problém vyřešit, některé požadavky ale musí kontaktní centrum odmítat.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>