Kampaň na nábor nových dobrovolných hasičů zabrala. Také v letošním roce bude pokračovat

Městu Plzeň zafungovala kampaň, kterou spustilo loni na jaře a jejímž cílem je pomoci doplnit stavy jednotek sboru dobrovolných hasičů. Ozvalo se díky ní přes 70 zájemců, 25 z nich už je vyškolených a jsou zařazeni do jednotek. Projekt nazvaný Staň se dobrovolným hasičem, bude pokračovat. Město Plzeň má pro letošní rok na kampaň, vybavení nových členů, péči o dorost a příspěvky na dopravu hasičů vyčleněno v rozpočtu téměř 1,5 milionu korun. V Plzni působí 16 jednotek dobrovolných hasičů, které mají kolem 250 členů.

hasiči vyprošťují zraněné členy posádky havarovaného letadla v rámci cvičení v kloloči, hzspk.czFoto: Ilustrační, HZSPk

„Jsem rád, že to zafungovalo, řekl bych, že až nad naše očekávání. Dobrovolné hasiče potřebujeme, jsou jednou ze základních složek integrovaného záchranného systému. Pomáhají a zachraňují životy a majetek ve volném čase, proto se také snažíme jim postupně vylepšovat zázemí a podmínky,“  upřesnil plzeňský primátor Martin Zrzavecký. Například na vybavení nových členů dá letos město 400 tisíc korun, 200 tisíc korun půjde na péči o dorost, půl milionu korun mohou dobrovolní hasiči vyčerpat na příspěvcích na dopravu, mezi další benefity patří například zvýhodněné mobilní tarify. Město také oceňuje jejich výjimečné činy, stejně tak zasloužilé členy a hledá cesty k cílenému působení na jejich zaměstnavatele. Velká podpora jde také z městských obvodů.

Podle Vlastimila Maliny, šéfa dobrovolných hasičů v Plzni, se po spuštění kampaně začali hlásit zájemci různého věku. „Jsou mezi nimi mladí kluci kolem 19 let těsně po škole, ale například i pětatřicetiletí muži. Výchova hasiče trvá tři až pět let, proto je nezbytné intenzivně oslovovat nové členy, aby ti odcházející měli komu předávat zkušenosti,“  řekl Vlastimil Malina. Kampaň primárně cílí na věkovou skupinu 15+, středoškoláky a učně, ale i na zkušené třicátníky.

Podle Petra Lišky, vedoucího Odboru krizového řízení Magistrátu města Plzně, změnil po loňských zkušenostech magistrát náborovou strategii. „Letos se neuskuteční billboardová kampaň. Zaměříme se zejména na cílenou komunikaci na sociálních sítích, aktualizaci webových stránek www.stansehasicem.cz a rovněž facebookových stránek. Dále se zaměříme na reklamu například na vozech MHD a letáky uvnitř jejich salonů. Využívat budeme i různé propagační plochy, ale i plakáty umístěné na zábrany při sportovních i kulturních akcích, které zajišťují dobrovolní hasiči,“  přiblížil Liška.

Letos se stalo tváří projektu 14 dobrovolných hasičů z Plzně, kteří vzešli z vnitřního „castingu“. Každý z nich postupně odvypráví svůj příběh, podělí se s lidmi i o pocity a zážitky ze zásahů. Město tím chce posílit image dobrovolných hasičů, prezentovat je jako vzor a zvýšit jejich prestiž, zlepšit informovanost Plzeňanů. „Myslíme si, že mezi dětmi, mládeží i dospělými je významná skupina, pro kterou by zapojení mezi dobrovolné hasiče mohlo být zajímavé,“  doplnil Petr Liška.  Podle něj může členství u dobrovolných hasičů pomoci mladým lidem úspěšně naplnit i jejich někdy obtížné období puberty a může vést třeba i k tomu, že se z dotyčného stane hasič profesionální.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

„Bůh stvořil člověka, když ho přestaly bavit opice. Na další pokusy už pak neměl nervy.“ Mark Twain